گرایش های اصلی سئو در سال 2023 شامل مواردی است که باعث بارز شدن نقش هوش مصنوعی در رتبه بندی سایت ها می گردد. معرفی مدل MUM و تاکید بیشتر بر روی EAT از سوی گوگل تاکیدی بر این ادعا است. علاوه بر این گرایش غالب به سمت تولید محتوای با ارزش و طولانی است که در آن ویدئو جایگاه بارزتری را به خود اختصاص می دهد. این گرایش ها باعث تبدیل شدن سئو به یک صنعت واقعی و پول ساز خواهد شد. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی AI ، مدل پردازشی چند وجهی موسوم به MUM را معرفی کرد . این مدل قادر است ترکیبی از متن ، تصویر ، صوت و ویدئو را به طور همزمان پردازش کند . دستور العمل EAT به عنوان تشخیص کیفی رتبه بندی محتوا جدی تر به کار گرفته می شود و نقش ویدئو در اطلاع رسانی بیشتر از گذشته اهمیت می یابد. علاوه بر این ، تولید محتوا با ارزش و طولانی بیش از گذشته مورد توجه خواهد بود.
نتیجه گیری :
باید به وضوح اعلام کرد که گوگل در حال سخت تر کردن معیارهای امتیازدهی به سایت ها می باشد. زمانی که سایت شما با چند روز کار بر روی محتوا به صدر رتبه بندی SERP دست پیدا می کرد ، مدت هاست که گذشته است. عوامل بسیار زیادی در کار رتبه بندی سئو تاثیرگذار می باشد که از همه مهمتر ، تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد است. به نظر می رسد که سئو در حال تبدیل شدن به یک صنعت جهان شمول در عصر وب می باشد و باید تمام قد در برابر آن بلند شد و احترام گذاشت.
تعداد کامنت ها:0