استراتژی محتوا بر برنامه ریزی و مدیریت محتوا متمرکز است و هدف از آن ساختن محتوای قابل استفاده در فضای وب می باشد. استراتژی محتوا نقشه راه برای رسیدن به اهداف است. بدون آن محتوای شما مبهم و بی کیفیت خواهد بود. پس باید خود را آماده چالش کنید . در مرحله اول که آن را به عنوان مرحله برنامه ریزی می توان تشخیص داد ، باید به تدوین استراتژی بپردازید که دارای 6 گام اساسی و مهم است. انتخاب اهداف محتوا و تعیین مخاطبان شما در این مرحله صورت می گیرد. مرحله دوم که به عنوان مرحله مدیریت محتوا می توان تشخیص داد ، باید به سازماندهی به پردازید که زمان بر و پر هزینه خواهد بود. تعیین عبارات کلیدی , انتخاب روش و عناصر محتوا در این مرحله صورت می گیرد. در مرحله مدیریت مواردی وجود دارد که ما آن را به عنوان چالش های تعیین استراتژی محتوا تعیین می کنیم.این چالش ها در شش دسته قابل ارایه است. این چالش ها شامل تشکیل تیم تولید ، تنوع اجزای تولید ، تمرکز ، ترسیم تصویر واقعی ، سادگی محتوا و در نهایت مستندسازی است.
نتیجه گیری :
استراتژی به شکل عام به معنای نقشه راه برای رسیدن به اهداف مشخص است. در استراتژی بخش های کلان و خرد مشخص و مراحل رسیدن به آنها زمان بندی می گردد. در استراتژی ابزارهای رسیدن به هدف به طور شفاف تعیین می گردد. به طور کلی استراتژی محتوایی راهی برای رسیدن به اهداف است و اهداف شما باید پاسخی به نیازهای موجود و آتی کاربران باشد. هدف شما رضایت کاربران و حل مشکلات آنها می باشد . استراتژی محتوا بر پایه دو مرحله اصلی یعنی برنامه ریزی و مدیریت قرار دارد. در مرحله اول باید اهداف ، سیاست ها و خطوط اصلی کار مشخص شود و در مرحله دوم باید به سازماندهی اجزا بپردازید. در مرحله سازماندهی به چالش های زیادی برخورد می کنید. از مهمترین این چالش ها ، تشکیل تیم تولید محتوا است که هزینه بر و وقت گیر می باشد.
تعداد کامنت ها:0